سئو سایت فروشگاهی برای موبایل

تکنیک‌های برتر سئو فروشگاهی برای افزایش رتبه و فروش

مشاوره هایی که بعد از بررسی سرچ کنسول و آنالیز سایت فروشگاهی شما توسط کارشناس سئو فروشگاهی دریافت می کنید می تواند رتبه سایت شما را بالا ببرد. برای هر یک از صفحات سایت، باید یک کلمه کلیدی اصلی، تعدادی کلمه کلیدی مرتبط و کلمات LSI یا همان کلمات مرتبط از لحاظ معنایی را مشخص نمایید. سپس این کلمات را به صورت استراتژیک در محتوا، توضیحات متا و عنوان‌ها به کار ببرید. استفاده از کلمات «خرید» و «فروش» نیز کمک می‌کند تا نتایج بهتری در گوگل به دست آورید. علاوه بر افزایش نرخ تبدیل، افزودن ویدیوهای محصول به وب سایت شما می تواند به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند. با افزایش استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، بهینه سازی سایت برای موبایل و جستجوهای صوتی اهمیت یافته است.

در دنیای پرسرعت امروزی، ما برای همه چیز صبر و حوصله‌مان را از دست داده‌ایم؛ از جمله برای جستجو کردن در اینترنت. بر طبق تحقیقی که تیم تحقیقاتی زونا انجام داده است، کمتر کاربری بیشتر از 8 ثانیه منتظر لود شدن یک سایت می‌ماند. داشتن یک سرور قدرتمند و سریع از جمله مهمترین پارامترهای سئو در زمینه تجربه کاربری است. به طور منظم سایت خود را با ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Mobile-Friendly Test بررسی کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا خطاهای مربوط به موبایل را شناسایی و برطرف کنید. همچنین، از ابزارهایی مانند Lighthouse برای ارزیابی عملکرد سایت در موبایل استفاده کنید.

ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مرحله سئو داخلی برای سئو وبسایت فروشگاهی، تحقیق و جستجو درباره کلمه کلیدی است. چون بدون وجود کلمه کلیدی، به هیچ عنوان نمی‌توان بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی محصولات در سایت‌های فروشگاهی را انجام داد. پروسه سئو هر سایتی، از جمله سایت‌های فروشگاهی، با تحقیق در کلمات کلیدی (Keyword research) آغاز می‌شود. در این مرحله، باید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی و آنالیز ساختار محتوای کاربران و سایر عوامل، مشخص کنید که مشتریان شما در زمان جستجو در گوگل، از کلمات کلیدی کدام استفاده می‌کنند. سپس پس از تشخیص لیست کلمات کلیدی و بررسی کانسپت کلمه کلیدی، نوع صفحات مورد نیاز برای هر کلمه کلیدی را تعیین کنید و یک قدم به سمت پیاده سازی سئو صفحه محصول نزدیک‌تر شوید.

در نظر داشته باشید که صفحه نمایش موبایل بسیار کوچک‌تر از دسکتاپ است؛ بنابراین لازم است از فونتی خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی متون موجود در سایت شما را بخوانند. سعی کنید فونت انتخابی برای موبایل را کمی بزرگ‌تر در نظر بگیرید تا کابران برای خواندن آن دچار مشکل نشوند. اقدامات ذکر شده همگی جزو مراحل لازم برای سئو وبسایت فروشگاهی است  البته روش‌ها و نکات بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که ما در اینجا تنها به مهم‌ترین مراحل اشاره کردیم. سئو سایت فروشگاهی با دیگر سایت‌ها تفاوت‌هایی دارد، اما به طور کلی مراحلی که برای سئو کردن سایت فروشگاهی لازم است، شامل موارد زیر هستند. سئو سایت فروشگاهی مزایا و اثرات مثبت بسیاری روی سایت فروشگاهی می‌گذارد.

این کار به گوگل کمک می‌کند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کند و همچنین تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. یک ساختار URL خوب، نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحات را بهتر درک کنند، بلکه برای کاربران نیز خواناتر و قابل فهم‌تر است. خود سئو برای اینکه یک عبارت کلیدی در رتبه های بالای نتایج جستجو به دیگران نمایش داده شود کاربرد دارد. اما مزایای این فرایند برای سایت های فروشگاهی کمی متفاوت تر و البته مهم تر است. اگر فرصت سئو کردن سایتتان را برای کاربران موبایل ندارید، می‌توانید این فرایند را به دست متخصصان شرکت دیجیتال مارکتینگ پرش بسپارید.

طبق تحقیقات انجام شده، کاربران موبایل تمایل بیشتری به خرید از وبسایت‌ها داشته و برای خریدهای خود هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند و همین امر اهمیت فروشگاه اینترنتی در موبایل را بیش از پیش ثابت می‌کند. اگر دارای سایت فروشگاهی هستید و یا اگر همچنان وارد دنیای فروش اینترنتی نشده‌اید و دوست دارید افزایش قابل توجهی در فروش خود داشته باشید، داشتن فروشگاه اینترنتی در موبایل را در اولویت قرار دهید. در ادامه به بررسی دلایل اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی در موبایل خواهیم پرداخت. از اول این مقاله، مرتبا به شما تاکید کردیم که سرعت سایت شما برای نمای داده شدن روی موبایل، نقشی بسیار اساسی روی سئوی موبایلی سایتتان دارد. چون ما بارها و بارها به این نتیجه رسیدیم که  هرچه سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر باشد، کاربرانتان بیشتر از شما راضی خواهند بود. پس احتمال ماندن آن‌ها در سایت و خرید کردن از شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین، در توضیح امکانات و ویژگی‌های محصول، سعی کنید به صورت ساده و قابل فهم برای تمامی کاربران توضیح دهید تا هر فرد با هر سطح اطلاعاتی بتواند این توضیحات را درک کند. عنوان سئو یا SEO title، در واقع همون عنوانی عنوانی است که در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده می‌شود. در نوشتن عنوان سئو برای صفحات محصولات فروشگاه آنلاین خود، سعی کنید از تکنیک‌های عنوان‌نویسی و کپی‌رایتینگ استفاده کنید تا عناوین جذابی ایجاد کنید. این عناوین باید در صفحه نتایج جستجو مشابه قلابی باشند که کاربران را  ترغیب به خواندن محتوای شما کند. این صفحات باید نه تنها جذاب و کاربرپسند باشند، بلکه از نظر سئو نیز بهینه‌سازی شوند.

در این فرایند، سئوکار با کمک کارفرما (صاحب آن کسب و کار) به جستجوی عبارات کلیدی مرتبط با آن کسب و کار می‌پردازد. یعنی بررسی می‌کند که مشتریان بالقوه این شغل، برای خرید محصولات این فروشگاه اینترنتی، چه عباراتی را در گوگل سرچ میکنند. با سئو کردن سایت فروشگاهی، تعداد افرادی که قصد خرید محصول مرتبط با سایت شما را دارند، افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر شما تنها لباس مردانه را به فروش می‌رسانید، با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید مخاطبینی که به دنبال خرید لباس مردانه هستند را به سایت خود جذب کنید. با افزایش جذب ترافیک هدفمند، شانس تبدیل به مشتریان واقعی افزایش پیدا می‌کند. سئو موبایل آنقدر حائز اهمیت است که گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی که برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی شدند را در نتایج جستجوی موبایل بالاتر قرار می‌دهند.

با توجه به محبوبیت و قدرت وردپرس، بسیاری از کسب‌وکارها به سمت استفاده از این پلتفرم می‌روند تا سایت‌های خود را طراحی کنند و در بازار رقابتی آنلاین به موفقیت برسند. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند برای هر کسب‌وکاری امری ضروری است. طراحی سایت با وردپرس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هاست. گروه طراحی آوا با ارائه خدماتی همچون طراحی سایت شرکتی، سازمانی، فروشگاهی، اعتباری و اقساطی با وردپرس فارسی و همچنین بهینه‌سازی و سئو سایت با بیش از یک دهه فعالیت آماده رشد و بهبود وضعیت سایت شماست. به عنوان مثال کاربر می‌تواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحت‌تر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیاده‌سازی نشود می‌تواند آسیب‌هایی به سئو فروشگاهی وارد کند.

ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد. به همین دلیل، ساختار و محتوای یک سایت فروشگاهی باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربران به راحتی بتوانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری کنند. همچنین، محتوای سایت باید بر روی ویژگی‌ها و مزایای محصولات، مقایسه محصولات با یکدیگر و نظرات مشتریان تمرکز کند تا کاربران بتوانند با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند. در نتیجه، سئو موبایل نه تنها به شما کمک می‌کند تا در دنیای آنلاین دیده شوید، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و کسب‌وکار خود را رشد دهید. پس صادقانه بگوییم که اگر می‌خواهید وب‌سایت موفقی در دنیای دیجیتال داشته باشید، باید بهینه سازی سایت برای موبایل را جدی بگیرید.

بنابراین، چه چیزی یک سئوی درون صفحه ای عالی برای وب سایت های فروشگاهی ایجاد می کند؟ ما برایتان توضیح خواهیم داد. سایت‌های فروشگاهی طراحی شده با وردپرس سازگاری قابل قبولی با اصول سئو دارند. بطور کلی یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس سازگاری عالی این سیستم مدیریت محتوا با گوگل است. وقتی پای سئوی فروشگاهی به میان می‌آید یک اشتباه کوچک در این زمینه می‌تواند تلاش‌های شما را هفته‌ها یا ماه‌ها به عقب بازگرداند. اما با استفاده از چک‌لیستی که در این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید با سایت‌های بزرگ نیز به رقابت بپردازید. یکی دیگر از موقعیت‌های رایجی که در سایت‌های فروشگاهی رخ می‌دهد این است که یک محصول در چند دسته مختلف قرار بگیرد.

بنابراین، در سایت‌های فروشگاهی، اولویت ما بر سئو صفحات دسته بندی قرار می‌گیرد. بنابراین، در سایت‌های فروشگاهی، اولویت ما بر سئو صفحات دسته بندی قرار می‌گیرد. از دیگر مراحل سئو سایت فروشگاهی، سئو تکنیکال است که در این مرحله باید از پروتکل HTTPS استفاده کنید. سازگاری صفحات وبسایت با گوشی‌های موبایل، بهینه سازی تصاویر، ارسال نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل، افزایش سرعت سایت و…، همگی اقداماتی هستند که در سئو تکنیکال انجام می‌شود. سئو سایت فروشگاهی یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری و افزایش فروش سایت است.

خصوصا با توجه اینکه تعداد صفحات در سایت های فروشگاه اینترنتی زیاد است، اهمیت داشتن یک ساختار مناسب برای محصولات بسیار مهم‌تر است. چرا که با این کار علاوه بر دسترسی راحت‌تر کاربران به صفحات، جستجو را برای موتورهای گوگل هم راحت می‌کند. بهبود تجربه کاربری از مهم‌ترین عواملی است که به جذب مخاطبین هدف مرتبط با سایت شما کمک می‌کند. در واقع زمانی که شما سایت فروشگاهی را سئو کنید، مخاطب مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه مطالب سایت شما می‌کند و این موضوع باعث بهبود رتبه شما در گوگل می‌شود. بلکه یک ضرورت برای تمام کسب و کارهایی است که قصد راه اندازی وبسایت را دارند. سئو موبایل، راهکاری برای تبدیل سایت شما به یک فروشگاه آنلاین مرتب و جذاب برای کاربران موبایلی است.

ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی می‌تواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی در اشتباهی گرفتار می‌شوند و توضیحات محصول را به صورت کپی از سایت سازنده محصول درآورده و منتشر می‌کنند. این اقدام باعث تکراری بودن محتوا می‌شود و باعث کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود تا توضیحات محصول را به صورت اختصاصی و با استفاده از بیان خودتان بنویسید.

بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. وقتی وبسایت فروشگاهی شما جزو نتایج اولیه سرچ گوگل باشد؛ قطعا شما با شانس بلاتری دیده می شوید و در نهایت جذب مشتری بیشتر دارید. لازمه داشتن یک وب سایت حرفه ای فروش موبایل ، داشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه است.که متخصصان طراحی و سئو سایت بهترین گزینه برای راه اندازی و مدیریت وب سایت شما هستند. فرقی نمی کن سایت شما در چه زمینه ای باشد؛ برای اینکه وب سایت شما بتواند در نتایج اولیه گوگل و مورد توجه کاربران قرار بگیرد لازم است با توجه به رعایت اصول و چارچوب یک سایت حرفه ای طراحی شود. همچنین، از آنجایی که گوگل معمولاً فقط کاراکتر از عنوان را نمایش می‌دهد، باید توجه کنید که عنوان شما در این محدوده باشد.

گوگل یک ابزار مفید به نام Structured Data Testing Tool دارد که با وارد کردن آدرس صفحه مورد نظر در آن، می‌توانید داده‌های ساختاریافته آن صفحه را بررسی کرده و در صورت وجود خطا، آن را مشاهده کنید. ما در آکادمی دیجیتال به شما تمام نکاتی که در مورد حضور موفق در فضای آنلاین لازم دارید را خواهیم گفت. به طوری که شما بعد از گذراندن دوره ها و مشاوره های کارشناسان خبره ما بتوانید علاوه بر توسعه کسب و کار دیجیتال خود، درآمد مطلوبی از آن داشته باشید. می‌توانید با پیوند دادن آن‌ها به دسته‌های مربوط به یک موضوع به مشتریان خود کمک کنید. این امکان را به شما می دهد تا با نمایش تصاویر کوچک در پایین، سایر محصولات را به فروش برسانید.

این خدمات در سئو سایت فروشگاهی کمک می‌کند تا در نتایج دیده شده و ترافیک هدفمندی جذب کنند. همین مساله باعث شده است تا بسیاری از سایت‌های فروشگاهی از تکنیک‌های سئو برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنند. برخی از سایت‌ها، افرادی را برای بهبود سئو سایت استخدام می‌کنند و برخی دیگر این کار را به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ واگذار می‌نمایند. در اغلب موارد، سایت‌هایی بهترین نتیجه را از گوگل دریافت می‌کنند که سئو را جدی گرفته و به آن اهمیت قائل باشند. برای سئو موبایل می توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights استفاده کنید تا مشکلات سرعت بارگذاری صفحات سایت را شناسایی و اصلاح کنید. از فشرده سازی تصاویر، کش کردن داده ها و استفاده از سرورهای قدرتمند برای افزایش سرعت بارگذاری استفاده کنید.

گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل استفاده می‌شود. نتایج یک مطالعه که توسط ShareThis انجام شد نشان داد که افراد متولد شده بین 1980 تا 2000 میلادی اگر محصولی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند احتمال خرید آن توسط آن‌ها دوبرابر می‌شود. این نشان می‌دهد افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول با دوستان و آشنایان خود درباره آن محصول مشورت کنند و بعد تصمیم بگیرند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است می‌توانید با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است.

سازگاری وبسایت با تمامی دستگاه های هوشمند مانند موبایل و لپ تاب از جمله ویژگی های مهم یک وبسایت است که امروزه باید به آن توجه ویژه ای کرد. این بدان معناست که هر صفحه باید محتوایی داشته باشد که در سایت دیگری یا حتی در صفحات دیگر خودتان یافت نشود. برای نوشتن متا، از کلمات کلیدی و یک متن کوتاه استفاده کنید که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید. اپن کارت فارسی با نام شرکتی داده پردازان سپنتا مهر از سال 1390 با طراحی سایت فروشگاه و خدمات سئو در حال فعالیت است. سازماندهی ساختارهای URL، بررسی ساختار داخلی لینک ها، آنالیز رقبا، تولید محتوای مستمر و با کیفیت و گزارش دهی منظم هم از دیگر مزایایی است که شما پس از دریافت خدمات از مجموعه پرش، به آن ها دست پیدا خواهید کرد.

آیا در تابستان باید این صفحات محصول را از سایت تان پاک کنید؟ پاسخ خیر است. حجم کم باعث می شود تصاویر به سرعت نمایش داده شود و مشتری از سایت شما خسته نشود که بخواهد به سرعت سایت را ترک کند. آیا می‌دانید چرا سئو موبایل تا این حد مهم است؟ مطالعه مقاله “سئو موبایل چیست ” پاسخ این سوال را به شما خواهد داد. ما خودمان از آن تیم هایی هستیم که این فرایند را برای کسب و کارهای سنتی انجام می‌دهیم و به خوبی میبینیم که سئو در حال رشد بسیار شدیدی است. مسلما شانس دیده شدن محصولات فروشگاه دوست شما به دلیل نزدیکی به در ورودی پاساژ بیشتر است و هر چقدر محصولات این فروشگاه توسط افراد دیده شود، شانس ورود مشتریان و در نهایت تبدیل افراد به خریدار بیشتر می‌شود.

طراحی ریسپانسیو (Responsive design) مهمترین روش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل است. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک آدرس URL فعال است اما دستگاه های مختلف می توانند به تناسب اندازه خود از آن استفاده کنند. هدف این شکل از سئو نه تنها افزایش رتبه موتورهای جستجو است، بلکه ارتقاء تجربه کاربر تلفن همراه از طریق محتوا و فناوری را نیز در اولویت قرار می دهد. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک می‌توانند فروشگاه‌های آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند. طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات در گوگل و طراحی گرافیکی و… بخشی از سرویس‌های این مجموعه می باشد.

از افزونه Lighthouse Chrome برای اجرای گزارش استفاده کنید،  پس از اتمام، Lighthouse به شما کمک می کند تا بر اساس Core Web Vitals خود تشخیص دهید چه چیزی ممکن است باعث کندی سایت شما شود. حتی اگر از آن دسته ای نیستید که می توانید خطاهای 404 خود را در google search console تا حد صفر برسانید باز هم پاک کردن و تغییر مسیر صفحات مرده خود ایده خوبی است. دو نوع نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که می خواهید به وب سایت تجارت الکترونیک خود اضافه کنید که هر کدام از اینها ویژگی های خود را دارند. استفاده از یک اسکریپت یا یک نرم افزار پاپ آپ که برای عملکرد بهینه سازی شده است. یک شرط اسکرول اضافه کنید (به عنوان مثال، هنگامی که کاربر 50٪ از صفحه را مشاهده کرد، پاپ آپ نمایش داده شود).

عدم انجام این کار را ممکن است باعث شود سایت دسکتاپ به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان داده شود. اگر یک برد سریع برای بهبود سرعت سایت شما وجود داشته باشد آن بهینه سازی تصاویر است. برای انجام این کار ابتدا مشخص کنید که می خواهید کاربران در سایت شما چه کاری انجام دهند. اگر بخواهید سایت خود را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید باید با توجه به Mobile-first index نکات مربوط به Mobile SEO را اجرا کنید. گاهی برای خرید یک محصول لازم است از تجربیات خریداران آن محصول استفاده کرد.بنابراین بهتر است امکان ثبت نظر برای مشتریان فراهم شود تا بتوانند تجربه خرید خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند.

به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریع‌تر، آسان‌تر و دقیق‌تر کند. سئو سایت فروشگاهی چیست؟ سئوی فروشگاهی فرآیند بهبود رتبه بندی ارگانیک فروشگاه آنلاین و دیده شدن آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. اگر سایت شما فروشگاهی است باید دسته بندی ها کامل باشد و محصولات هرکدام در دسته بندی خود قرار گرفته شود. در سئو فروشگاهی ابتدا باید دسته بندی محصولات کاملا سئو شده باشد و سپس به سراغ بلاگ و یا همان مجله سایت بروید. سئو موبایل دیگر یک گزینه اختیاری نیست، بلکه بخشی ضروری از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت است. با بهینه‌سازی سایت برای موبایل، نه تنها رتبه‌های خود را در موتورهای جستجو بهبود می‌بخشید، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان خود فراهم می‌کنید.

• اگر محصولات منقضی شده ای دارید که ممکن است دوباره در انبار موجود باشند، آن صفحات را حذف، لغو انتشار یا تغییر مسیر ندهید. شما می‌توانید نسخه را به‌روزرسانی کنید تا به مصرف‌کنندگان اطلاع دهید که چه زمانی محصول دوباره در انبار موجود می‌شود. • همچنین می‌توانید گزینه‌ای را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهید که در صورت بازگشت محصول در انبار مطلع شوند یا آن را در صورت سفارش مجدد قرار دهند. هرچند که شاید عشق در نگاه اول افسانه باشد؛ اما در دنیای سایت‌ها، بیزاری در نگاه اول قطعاً واقعیت است! شما روی‌هم‌رفته 10 الی 20 ثانیه وقت دارید تا نظر بازدیدکننده‌ای که وارد سایتتان می‌شود را جلب کنید. در غیر این صورت، طبق تحقیقات، کاربر در همان 10 الی 20 ثانیه اول سایت شما را ترک می‌کند.

این رقم نشان‌دهنده این است که کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل برای جستجو، خرید و تعامل با برندها استفاده کنند. بنابراین، اگر سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، بخش عمده‌ای از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. داده‌های ساختار یافته موقعیت‌های زیادی را برای متخصصان سئو و خصوصا سئو فروشگاهی ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید تا در میان رقبا متمایز شوید. در پیاده سازی داده‌های ساختار یافته می‌توانید از کمک ابزارهایی مانند Rich Result Test گوگل بهره بگیرید.

تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است. در حالی که اگر این کار به خوبی انجام شود منجر به یک تجربه کاربری خوب می شود، هر چه از تغییر مسیرهای بیشتری استفاده کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود. منظورم از نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب است این است که در عنوان از کلمات کلیدی اصلی صفحه استفاده کنید و طول آن زیاد نباشد. همچنین، این عنوان باید برای کاربران جذاب باشد و آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب کند. از طرفی موبایل عمدتا در حالت عمودی استفاده می شود که عرض کمتری در اختیار بیننده قرا می دهد.

با اجرای این استراتژی‌های ساده، می‌توانید رقابت خود را در بازار آنلاین افزایش داده و ترافیک سایت خود را به طور چشمگیری ارتقا دهید. نکته‌ای که در رابطه با طراحی و سئو سایت فروشگاهی وجود دارد این است که هر فرد یا شرکت از روش مخصوصی برای سئو استفاده می‌کند؛ برخی از آن‌ها به نتیجه می‌رسند و برخی دیگر نتیجه قابل توجهی را به دست نمی‌آورند. برای اینکه بدانید برای رشد یک سایت فروشگاهی چه کارهایی باید انجام دهید، در ادامه توضیحاتی را در مورد تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات داخلی، لینک‌سازی داخلی و خارجی و یک سری تکنیک‌ها را آورده‌ایم. یادگیری این موارد کمک می‌کنند تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهید و مشتری زیادی به دست آورید. سئو یعنی بهینه‌سازی وب سایتتان برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. شما می‌توانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. شما می توانید از ابزار ممیزی سایت Semrush برای یافتن بهترین امتیازات ضروری وب استفاده کنید. طیف گسترده ای از دستیارهای جستجوی صوتی وجود دارد که افراد از آنها استفاده می کنند، مانند سیری در آیفون، الکسا و غیره.

کاهش حجم کدها و بهینه سازی آن‌ها، راهکار دیگری برای بهبود سئوی موبایل است. راهکاری که با هدف پیشگیری از کاهش سرعت بارگذاری سایت به دلیل وجود کدهای اضافی و غیرضروری به شما توصیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل در بهینه‌سازی سایت برای موبایل، صفحات واکنش گرا است. یعنی حالتی که در آن وب‌سایت شما به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر تطبیق پیدا می‌کند. این کار باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی در هر دستگاهی به سایت شما دسترسی داشته باشند. با انتخاب یک شرکت سئو سایت فروشگاهی (سرو نقره ای) که این خدمات را به طور کامل ارائه دهد، کسب‌وکارهای فروشگاهی می‌ توانند به بهبود بلندمدت در بازار آنلاین دست یابند.

ما عبارات «audio technical m70x» را در این ابزار وارد کرده‌ایم که در تصویر زیر می‌توانید عبارات و کلمات مشابه را مشاهده کنید. این پیشنهادها کمک می‌کنند تا کلمات جدیدی را پیدا کرده و هدف‌گذاری بهتری داشته باشید. برای مثال با بررسی سوالات متداول که در بخش Questions وجود دارد، موضوعات خوبی را برای وبلاگ پیدا کنید و با کمک آن‌ها، کاربران را برای خرید ترغیب نمایید. اگر محصولی دیگر در دسترس نباشد و آن صفحه را حذف کنید، ممکن است مصرف کننده با صفحه 404 روبرو شود. اگر با تعداد زیادی خطای 404 گیر کردید، توصیه می کنیم یک صفحه سفارشی 404 ایجاد کنید زیرا یک تجربه کاربری بهتر ایجاد می کند و حاوی پیوندی به صفحه قبلی است که کاربر در آن بوده است.

طراحی ریسپانسیو به معنای ایجاد سایتی است که به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف سازگار می‌شود. این روش بهترین راه برای اطمینان از نمایش صحیح سایت در موبایل، تبلت و دسکتاپ است. گوگل نیز طراحی ریسپانسیو را به عنوان بهترین روش برای سئو موبایل توصیه می‌کند. با کسب رتبه در گوگل شما قادر خواهید بود مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. وابستگی مستقیم درآمد و فروش نشان از اهمیت توجه به سئوی سایت فروشگاهی دارد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/